Klazien &  Christien

Foto’s:
249
Video’s:

Over ons

Klazien - 'Wij ronne nei de sonne // Christien - wij rinne nei de sinne!'  refereert aan onze streektaal. Het is allemaal Fries maar sommige woorden spreken wij verschillend uit.
Maar verder hebben wij 2en veel raakvlakken. Vanaf onze eerste ontmoeting (17 sept. 2021 tijdens de Vrouwenmars van Westerbork naar Groningen) kruisten onze wegen elkaar meer en meer. We kwamen elkaar op de gekste momenten tegen. Toen Klazien afgelopen zomer in een split second vertelde dat ze zo graag de Camino wilde lopen was het meteen klaar en duidelijk. Want dat wilde ik ook!

Over onze reis

Beide wilden we absoluut in St. Jacobiparochie starten en zijn voornemens de hele route tot aan Santiago de Compostella te volgen. Alles of niets.

We ervaren het niet als 'zomaar' een wandeling maar we zijn op Pelgrimspad. Heel nieuwsgierig wat het, ieder voor zich, zal brengen, hebben we geen tijdslimiet wanneer we denken ons einddoel in Santiago te bereiken. We lopen de route niet in één keer maar in etappes. Binnen Nederland moet lukken met daags een afstand van ca. 40 km. Dat eerst en hoe dan verder?

De route die wij willen volgen gaat eerst via Nijmegen en dan richting Limburg. Zolang we daar nog niet zijn hoeven we ons niet druk  te maken hoe dan verder wandelen in België. Laat staan Frankrijk en Spanje. Als het zover is wijst die weg zich vanzelf.

Wat we nu absoluut niet weten, kunnen inschatten is, hoeveel tijd, dagen, weken, maanden, jaren we nodig hebben om Santiago bereiken. Gaat het überhaupt lukken?
De weg er naar toe is voor ons belangrijker dan de aankomst. Onze wens is gewoon een 'Buen Camino '

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: