WANDELDAG 4: Vanaf de Leeuwte - Hasselt voorbij!

10 november 2023 - Idskenhuizen, Nederland

Vanmorgen was onze ontmoetingsplek bij de 'Gouden 3-Poot' in Lemmer. Klazien haar man heeft ons verder naar de Leeuwte, het eindpunt van vorige keer, gereden.

Wij zijn uitgestapt en Wiepke heeft de auto naar een carpoolplaats in Zwolle gebracht en is toen naar huis terug gefietst. Ik zeg je, wij hebben het super geregeld!

Klazien en ik wandelden meteen de mooie wereld in. Een machtig mooie omgeving! De regenjas ging wel meteen aan maar dat mocht de pret niet drukken. Het natte weer nemen we voor lief. Het was goed van temperatuur en het lopen ging super.

Ik heb een nieuw regenjasje. De poncho die ik eerst had daar moest Klazien me onderweg mee helpen om hem fatsoenlijk aan  te krijgen. Toen ik hem de laatste keer ook nog eens binnenstebuiten aanhad was ik er klaar mee. Hupsakee, weg ermee en een andere aangeschaft. Deze beviel vandaag prima en mag mee naar Santiago!

In Sint Jansklooster hebben we uitgebreid geposeerd bij het monument / standbeeld van 11-stedentocht schaatser Evert van Benthem.

Bij Heetveld kozen we voor een kleine omweg via een oud kerkenpad. Heel mooi maar met af en toe een hele drassige bodem. Wauses, wat was er veel water onderweg.

Verderop was het even zoeken welke weg we precies moesten nemen. Onze afspraak 'bij twijfel overleggen' werkt dan prima en dan maken we samen foute beslissingen. Stug door blijven lopen en dan gaat het spreekwoord in werking van: Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald! We lopen terug en kijken nog 1x achterom. Dan pas valt het bord met 'Verboden Toegang' op!

In verband met alle drassigheid kiezen we voor lopen over de weg ipv gras. Beetje saai maar wij maken het zelf toch weer super gezellig.

In Genemuiden gaan we met de Veerpont het Zwarte Water over. Tijd voor stempels, koffie en een appelflap.

Het weer blijft regenachtig maar we genieten volop van de mooie omgeving. Fantastisch gewoon.

En dan bereiken we HASSELT! Het 1ste routeboekje is uit en kan dicht!

De laatste stempel konden we halen in een leuke eetgelegenheid. De aanwezigen, die daar al zaten te lunchen, keken wel op van de 2 verzopen katten die daar binnen kwamen stappen. Op de vraag waar wij naar toe gingen is het kicken om dan te antwoorden met: Santiago! "Maar vandaag niet hoor" zei Klazien er geruststellend achteraan. Onze mooie volle stempelkaarten vielen ook wel op. Je voelde de gedachten van de mensen veranderen. Zeg maar van onnozel en een niet al te snuggere indruk tot respect en bewondering. En wij hebben lekkere soep gegeten!

Klazien wilde graag nog van het vervolgboekje proeven en dat kon nu uit de tas.

Het  nieuwe routeboekje is even wennen maar al snel konden we de weg goed vervolgen. De pijltjes met schelpjes zijn een beetje anders.

De route vanaf Hasselt naar Zwolle was een cadeautje.  Zonder moeite en dankzij het goed bedachte plan van Wiepke en Klazien vonden we moeiteloos de auto.

Vandaag hebben we iets meer dan 30 kilometer gelopen. In januari pakken we 'de weg' weer op en gaan nog een dag van 40 km maken. De meerdaagse tochten komen wel in zicht. Hoe en wat, dat zien we dan wel!

Van Sint Jacobiparochie naar Santiago de Compostella is het ca. 2948km
Vandaag 31 km = In totaal hebben we nu 154 km gelopen
Nog 2671 km te gaan :-)

1. Mieke Tolsma:
    10 november 2023
    Wat een leuke dag en route hebben jullie weer gehad. Mooie foto's ook!
  2. Sjoeke:
    10 november 2023
    Prachtig verslag weer! De paden op en de lanen in!
  3. Ans:
    Stoere Dames !!
    Heerlijk om het verslag te lezen en zo met jullie mee te "lopen"
  4. Lytse Thea:
    Leuk zeg!
  5. Marian:
    11 november 2023
    Zelfs in de regen genieten jullie! Geniet ervan. Succes met de volgende route.
    Groeten van Marian Strampraad- de Winter
  6. Sasja:
    11 november 2023
    Wat beschrijf je de dag weer fijn, Christien, dat werkt aanstekelijk! 😃👍
  7. Chantal:
    11 november 2023
    Hebben jullie de voeten wel droog kunnen houden met al die drassigheid? Leuk verslag weer Christien.... en mooie foto's!
  8. Klazien & Christien:
    11 november 2023
    Het dreigde naar natte voeten en toen zijn we toch maar over de weg gaan lopen. Bedankt voor het compliment.
  9. Theun Bouma:
    11 november 2023
    Weer prachtig om te lezen. Kijk er naar uit om begin volgend jaar weer verder te gaan met het Jabikspaad. Alvast succes met het vervolg naar Santiago. Ik blijf het zeker volgen.
  10. Klazien & Christien:
    11 november 2023
    Ja, wij kijken er ook naar uit om verder te gaan. Ook suc6 gewenst!
  11. Jannie de Vries-Blomsma:
    11 november 2023
    Top gedaan meisjes. Weer een mooi verslag. doei doei.
  12. Jan Stevens:
    11 november 2023
    Mooi om jullie verslag te mogen lezen
    Als het Camino virus je te pakken heeft kom je er nooit meer los van
    Blijf lekker lopende en als straks het echte grote werk gaat beginnen heel veel succes met vele bijzondere ontmoetingen onderweg
    Camino never ends